Oprogramowanie zgodne z EIPA

OFERTA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW

Jesteś zainteresowany stworzeniem punkt/ów ładowania w Twoim mieście? Na początek przeczytaj przygotowany poradnik, a następnie oczekujemy na Twój kontakt. Podpowiemy od czego zacząć i na co szczególnie należy zwrócić uwagę.
OFERTA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW
Wall-Box czy Ładowarka kolumnowa?

Wybór stacji ładowania

  • WALL-BOX
  • montaż naścienny
  • zwykle 1 gniazdo
  • tylko jeden pojazd
  • identyczna w obu przypadkachZobacz kartę techniczną
  • identyczne w obu przypadkach
  • Gniazdo nie jest zasilane, gdy stacja nie jest używana.W razie problemu cały system zostaje pozbawiony napięcia.
  • Wall-box nie zajmuje miejsca na ziemi, eliminuje to możliwość przypadkowych uderzeń pojazdów.
  • KOLUMNA
  • montaż naziemny (za pomocą słupa lub podstawy)
  • 1 lub 2 gniazda
  • 1 lub 2 pojazdy
  • identyczna w obu przypadkachZobacz kartę techniczną
  • identyczne w obu przypadkach
  • Gniazdo nie jest zasilane, gdy stacja nie jest używana.W razie problemu cały system zostaje pozbawiony napięcia.
Stacje ładowania pojazdów elektrycznych SCAME,
jako jedne z nielicznych posiadają międzynarodowe certyfikaty.

Nasze ładowarki

2013: Uzyskanie Certyfikatu Z.E. READY
Stacje ładowania SCAME spełniają specyfikacje Renault

2015: Pierwszy Certyfikat E.V. READY
Stacje ładowania SCAME (2 gniazda T2), spełniają specyfikacje Renault

2015: Uzyskanie Certyfikatu Nissan EV
Stacje ładowania SCAME spełniają specyfikacje Nissana

2017: Uzyskanie Certyfikatu E.V. READY






Rozwiązanie dla biznesu

Ładowarka kolumnowa

Kolumnowa stacja ładowania to, wolnostojąca stacja do ładowania pojazdów elektrycznych oraz hybrydowych, wyposażona w dwa gniazda ładowania z obu stron kolumny. Wykonana z odpornej stali malowanej, stacja przystosowana została zarówno do połączeń z gniazdami TYP 2, TYP 3A, TYP 3C, możliwość konfiguracji 2 takich samych gniazd z obu stron lub wyboru różnych wtyków wejściowych.
Stacja ładowania idealnie sprawdzi się zarówno w miejscach takich jak sieci handlowe, hotele, restauracje, wypożyczalnie pojazdów, carfleet, oraz sektorze publicznym (np. tereny miejskie).
Ładowarka kolumnowa
Ładowarka kolumnowa Ładowarka kolumnowa Ładowarka kolumnowa
Wallbox duo
Wallbox duo Wallbox duo Wallbox duo
Biznes

Wallbox duo

Naścienna ładowarka dla pojazdów elektrycznych oraz hybrydowych, wyposażona w dwa gniazda ładowania z obu stron.

Wykonana z technopolimeru, czyli nowoczesnego materiału konstrukcyjnego charakteryzującego się niezwykłymi parametrami mechanicznymi i termicznymi.

Wallbox DUO przystosowany został zarówno do połączeń z gniazdami TYP 2, TYP 3A, TYP 3C. Ładowarka idealnie nadaje się do użytku w małych jak i dużych przedsiębiorstwach, a także w miejscach takich jak sieci handlowe, hotele, restauracje, wypożyczalnie pojazdów, carfleet, oraz sektorze publicznym (np. tereny miejskie).
Dla klientów indywidualnych - dla Ciebie?

Wallbox

Naścienna ładowarka dla pojazdów elektrycznych oraz hybrydowych, wyposażona w jedno gniazdo ładowania umieszczone na froncie.

Wykonana z technopolimeru, czyli nowoczesnego materiału konstrukcyjnego charakteryzującego się niezwykłymi parametrami mechanicznymi i termicznymi. Stacja przystosowana została zarówno do połączeń z gniazdami TYP 2, TYP 3A, TYP 3C. Stacja idealnie nadaje się do użytku prywatnego.
Wallbox
Wallbox Wallbox Wallbox Wallbox
Ładowarka kolumnowa G6
Rozwiązanie dla biznesu

Ładowarka kolumnowa G6

Wolnostojąca stacja do ładowania pojazdów elektrycznych oraz hybrydowych, wyposażona w dwa gniazda ładowania z obu stron kolumny. Wyjątkowy design zapewnia doskonałą widoczność urządzenia nie zaburzając harmonii otoczenia. Płaskie powierzchnie stanowią doskonałe miejsce do zamieszczenia spersonalizowanych wzorów.
Wyjątkowy design i wzornictwo

ETREL INCH

Naścienna ładowarka ETREL INCH z gniazdem 22kW typ 2, sprawnie analizuje dane dotyczące ładowania Twojego pojazdu, dlatego może za każdym razem przygotować go w odpowiednim czasie dbając przy tym o jak najniższy koszt ładowania. W połączeniu z systemem Load Guard, ładowarka automatycznie dostosowuje się do wszystkich użytkowników, również w przypadku wykorzystywania alternatywnych źródeł zasilania takich jak panele fotowoltaiczne.
ETREL INCH
Hypercharger 75-150kW
Hypercharger 75-150kW Hypercharger 75-150kW Hypercharger 75-150kW
Stacja szybkiego ładowania

Hypercharger 75-150kW

Najbardziej kompaktowa w swojej klasie ładowarka o mocy do 150kW, w nowoczesnej obudowie. Szeroki zakres napięcia ładowania zapewniający zdolność ładowania dla samochodów produkowanych w przyszłości 150V-1000V. Możliwa konfiguracja do dwóch punktów ładowania (CCS oraz CHAdeMO). Kompaktowa technologia Hypercharger oparta jest na modułach o mocy 75kW, które umożliwiają późniejsze rozszerzanie mocy stacji ładowania o kolejne 75kW. Konstrukcja modułowa zapewnia jedyne takie rozwiązanie na rynku, dzięki któremu właściciel może stopniować rozbudowę w zależności od potrzeb.
Stacja szybkiego ładowania

Hypercharger 225-300kW

Najbardziej kompaktowa w swojej klasie ładowarka o mocy 300kW z wbudowanym układem chłodzenia przewodu. Szeroki zakres napięcia ładowania zapewniający zdolność ładowania dla samochodów produkowanych w przyszłości 150V-1000V. Technologia Hypercharger oparta jest na modułach o mocy 75kW, które umożliwiają późniejsze rozszerzanie mocy stacji ładowania o kolejne 75kW. Konstrukcja modułowa zapewnia jedyne takie rozwiązanie na rynku, dzięki któremu właściciel może stopniować rozbudowę w zależności od potrzeb.
Hypercharger 225-300kW
Hypercharger 225-300kW Hypercharger 225-300kW Hypercharger 225-300kW
Kontroler Stacji Ładowania

Kontroler Stacji Ładowania

Modułowy kontroler do współpracy z większością produkowanych obecnie stacji ładowania samochodów elektrycznych. Niezależnie od przeznaczenia, zarówno do zastosowań publicznych tak i prywatnych. Urządzenie dopasowanie do indywidualnych wymagań, zamontowany wewnątrz stacji ładowania staje się cyfrowym mózgiem zapewniającym optymalizację procesów ładowania oraz łączność z usługami w chmurze. 
Podstawowe i niezbędne wymagania dotyczące oferowania usługi ładowania.

Wymagania

DOSTĘPNOŚĆ MIEJSC PARKINGOWYCH

Konieczne jest posiadanie miejsc parkingowych dla postoju pojazdów elektrycznych podczas ładowania. Wystarczające jest tylko jedno miejsce parkingowe (na przykład w przypadku Wall-Box-a) i nie musi być ono dostępne 24/7 (na przykład centrum handlowe może oferować ładowanie tylko w godzinach otwarcia).

WIDOCZNY PUNKT ŁADOWANIA

Jeżeli chcesz zaoferować usługę ładowania klientom lub odwiedzającym, zadbaj o właściwą widoczność punktu ładowania.

DOSTĘPNOŚĆ POŁĄCZENIA ELEKTRYCZNEGO

Stacja ładująca musi być podłączona do własnego licznika, w związku z tym w miejscu instalacji musi być możliwa dostawa energii elektrycznej z wystarczającą mocą, aby zaoferować żądaną usługę (w zależności od lokalizacji instalacji, może okazać się konieczne zainstalowanie urządzeń o większej mocy). Skontaktuj się z nami, aby uzyskać poradę dotyczącą mocy kolumny, która ma zostać zainstalowana.
Publiczne ładowarki kolumnowe mogą być zainstalowane przez wszystkie podmioty, które są w stanie zarezerwować jedno lub więcej miejsc parkingowych, do ładowania pojazdów elektrycznych, i które mają instalację elektryczną, z możliwością podłączenia do niej kolumny ładującą.

JAK DZIAŁA ROAMING?

Publicznych stacji ładowania w Polsce są już dziś dziesiątki, w Europie są ich dziesiątki tysięcy. Każda stacja ładująca różni się potencjalnie od pozostałych właścicielami, metodami dostępu i płatności oraz operatorami / menadżerami.

Bezpośrednim efektem powyższego, jest rozpowszechnienie się niezliczonej liczby kart ładowania, z których każda może aktywować ograniczoną liczbę Punktów ładowania (należących do tego samego właściciela lub zarządcy). Istnieją karty ładowania, które służą do ładowania tylko i wyłącznie z jednej kolumny!
JAK DZIAŁA ROAMING?

Niezliczona liczba kart!
Problemy z kartami RFID

GROMADZENIE KART RFID

Każdy Kierowca samochodu z napędem elektrycznym gromadzi kilka kart ładowania w swoim samochodzie elektrycznym, by mieć pewność posiadania odpowiedniej karty do ładowania podczas przemieszczania się i podróży w określonym obszarze.

TRUDNOŚCI Z UZYSKANIEM KARTY RFID

Każdy właściciel lub menedżer kolumny opracował własną procedurę dostarczenia karty. Jedni wysyłają ją na adres domowy po wypełnieniu przez Kierowcę samochodu z napędem elektrycznym wniosku na stronie internetowej, inni dostarczają ją osobiście po zawarciu umowy w lokalnych biurach, jeszcze inni udostępniają ją do wypożyczenia i wymagają zwrotu po zakończeniu ładowania. Są wreszcie i tacy, którzy  dostarczają ją po rejestracji tylko w godzinach pracy biura.

Frustracja i trudności operacyjne pojawiające się każdego dnia u Kierowców samochodów z napędem elektrycznym, są absolutnie zrozumiałe.

OKAZJONALNI UŻYTKOWNICY I TURYŚCI

Aby uzyskać kartę RFID, należy złożyć wniosek o wystawienie karty z wyprzedzeniem średnio kilku tygodni, w stosunku do planowanego czasu jej użytkowania oraz ładowania w danym Punkcie ładującym.

Jest to niewątpliwie czas potrzebny na oczekiwanie na wysyłkę i otrzymanie karty, nie zaś na dowiadywanie się, do kogo dokładnie lub gdzie należy się zgłosić, by ubiegać się o kartę lub przezwyciężenie różnych trudności operacyjnych, które występują po drodze (zamknięte biura, niedoświadczony personel, który nie jest odpowiednio przygotowany do udzielenia odpowiedzi itd.).


Bezpośrednim rezultatem jest to, że okazjonalny Kierowca samochodu z napędem elektrycznym pozbawiony karty (na przykład turysta, często obcokrajowiec) nie może w żaden sposób naładować swojego elektrycznego pojazdu. Oprócz zakłóceń dla Kierowcy samochodu z napędem elektrycznym, często powoduje to utratę możliwości ładowania i odbija się negatywnie na wizerunku Właściciela Punktu ładowania.

Jak rozwiązać problem?

Za pomocą Roamingu. Roaming występuje, gdy różni operatorzy zawierają umowę handlową  i dokonują integracji swoich platform informatycznych, w celu udostępniania danych i infrastruktury.

Roaming pozwala Kierowcy samochodu z napędem elektrycznym, który ma umowę z Dostawcą 1, użyć tej samej umowy do ładowania na kolumnach Operatora 1, 2 i 3, bez potrzeby posiadania trzech różnych kart.

Kiedy Kierowca samochodu z napędem elektrycznym przybliża swoją kartę RFID do kolumny zarządzanej na przykład przez Operatora 2, nastąpi natychmiastowa i automatyczna wymiana danych między Dostawcą 1 a Operatorem 2, w celu dokonania autoryzacji transakcji, aktywowania kolumny i rozliczenia ładowania.

Kierowca samochodu z napędem elektrycznym zawsze będzie płacił tylko swojemu usługodawcy (Dostawcy 1); ten ostatni zapłaci za sesję ładowania bezpośrednio Operatorowi 2, bez wiedzy Kierowcy samochodu z napędem elektrycznym, który w związku z tym nie musi martwić się o te wymiany.


Roaming w Polsce

 
Roaming w Polsce jest słabo rozwinięty w porównaniu z tym, co dzieje się dzisiaj w pozostałej części Europy.
 

POLSKA NA TLE INNYCH KRAJÓW UE

W innych krajach europejskich (zwłaszcza w Europie Północnej i Środkowej) Roaming pomiędzy operatorami usług ładowania pojazdów elektrycznych, jest szeroko rozpowszechniony i stanowi wręcz normę. Kierowcy samochodów z napędem elektrycznym z tych krajów, są przyzwyczajeni do posiadania jednej umowy (karty) z jednym Usługodawcą i stosowania jej w całej istniejącej infrastrukturze publicznej.
 

KIEROWCY - TURYŚCI

Kierowcy są zdumieni odwiedzając Polskę jako turyści, gdyż natrafiają na niezliczoną liczbę różnych i niekompatybilnych systemów.
Jednak scenariusz krajowy szybko się zmienia (również dlatego, że istnieją Europejskie Dyrektywy, które zachęcają nas do pójścia w tym kierunku).
 

ŚWIATEŁKO W TUNELU?

Tym bardziej są zdumieni, kiedy odwiedzając Polskę jako turyści, natrafiają na niezliczoną liczbę różnych i niekompatybilnych systemów. Jednak scenariusz krajowy szybko się zmienia, głównie za sprawą istnienia Europejskich Dyrektyw.
 
Firma WENAR codziennie angażuje się w rozpowszechnianie Roamingu w Polsce i dodawanie nowych operatorów (krajowych i zagranicznych) do współdziałania w ramach własnej infrastruktury.
Roaming w Polsce
Samochody XXI wieku zasługują na technologię rodem z XXI wieku!

Zalety kolumn online

Zalety kolumn online
01

METODA DOSTĘPU I PŁATNOŚCI

Punkty ładowania zarządzane przez firmę WENAR mogą być aktywowane i opłacane na wiele sposobów: dostęp i płatność za pomocą smartfona (zwykle preferowany przez okazjonalnych użytkowników), dostęp z kartą RFID (dostarczoną przez firmę WENAR lub innego operatora Partnera Roamingowego), przedpłata, płatność za pomocą karty kredytowej lub PayPal, SEPA direct debit, przelewy bankowe. Kierowca samochodu z napędem elektrycznym może zatem korzystać z preferowanej metody.
02

ZARZĄDZANIE I ZDALNA POMOC

Stacje ładowania pojazdów elektrycznych nie wymagają specjalistycznej ani częstej konserwacji, również dzięki możliwości wykonania zdalnego diagnozowania, w przypadku problemów z ładowaniem oraz aktualizacji oprogramowania układowego. Większość interwencji może być w rzeczywistości przeprowadzona zdalnie, co umożliwia wykonywanie zwykłych czynności konserwacyjnych szybko i ekonomicznie.
03

STATYSTYKA I RAPORT

Mobilność elektryczna w Polsce jest na wczesnym etapie rozwoju i w nadchodzących miesiącach, a nawet latach będzie naturalnie podążać w kierunku ewolucji. Dlatego ważne jest, aby móc monitorować Punkt ładowania i - okresowo - oceniać jego wykorzystanie w celu ukierunkowania przyszłych decyzji (na przykład: instalacja nowych Punktów) i/lub zmiany bieżących zasad (na przykład: cena usługi ładowania).
04

INTEROPERACYJNOŚĆ I ROAMING

Punkt ładujący dostępny publicznie, musi umożliwiać Roaming z innymi operatorami; oznacza to, że jeśli Kierowca samochodu z napędem elektrycznym ma już umowę z Dostawcą usługi ładowania, musi być w stanie wykorzystać swoją umowę do aktywacji i opłacenia ładowania, bez wymogu posiadania nowej karty. Otwórz swoją kolumnę we wszystkich głównych sieciach w Europie
05

PUBLIKACJA NA MAPACH

Punkt ładowania będzie widoczny na głównych mapach online (tych, które Kierowcy samochodów z napędem elektrycznym sprawdzają, aby wiedzieć, gdzie znajdują się kolumny). Ten punkt jest niezbędny do zapewnienia widoczności - nie tylko w punkcie ładowania, lecz także dla jego Właściciela.
06

ZDALNY DOSTĘP DO PLATFORMY

Dane twojej kolumny są zawsze pod kontrolą. Stacja ładująca zawiera kartę SIM podłączoną do Zdalnej Platformy firmy WENAR. Za pomocą tego połączenia, Platforma firmy WENAR i kolumna ładowania są w stanie stale się komunikować i wymieniać informacje. Właściciel kolumny ma zastrzeżony dostęp do Platformy (login i hasło), dzięki któremu może monitorować status usługi i przeglądać wszystkie dane związane z ładowaniami i płatnościami.

Wenar Cloud

Oprogramowanie Wenar Cloud służące do zarządzania stacjami ładowania samochodów elektrycznych jest w pełni zintegrowane i dostosowane do aktualnych wymogów EIPA (Ewidencja Infrastruktury Paliw Alternatywnych).

Przekazuje informacje na temat lokalizacji/współrzędnych, trybu i mocy ładowania, aktualnych cen oraz dostępności punktów ładowania zainstalowanych w ogólnodostępnych stacjach ładowania samochodów elektrycznych, w czasie rzeczywistym!
Wenar Cloud
Nasza platforma jest w pełni zintegrowana i kompatybilna z większością stacji ładowania AC i DC.

Stacje ładowania AC

Stacje ładowania DC

Wszystko zawarte w jednej rocznej opłacie.

Platforma CLOUD

 

ZDALNY DOSTĘP DO PLATFORMY

Możliwość podglądu statusu stacji ładującej w czasie rzeczywistym, wgląd w dane historyczne dot. ładowania oraz bieżące statystyki użytkowania stacji ładującej.
 

AKTUALIZACJE DANYCH Z EIPA

Pełna integracja z krajowym systemem i mapami EIPA (Ewidencja Infrastruktury Paliw Alternatywnych).
 

KARTA SIM DO ŁĄCZNOŚCI I TRANSMISJI DANYCH

Pełna komunikacja w ramach jednej opłaty rocznej. 
Nie musisz podpisywać dodatkowej umowy z operatorem GSM.
 

KARTA RFID DO BEZPŁATNEGO ŁADOWANIA

1 karta dołączona do bezpłatnego ładowania dla pojazdów właściciela oraz dla gości / klientów. Możliwość zamówienia pakietu 10 dodatkowych kart w cenie 149,00 zł (netto).
 

POŁĄCZENIE PKT ŁADOWANIA Z PARTNEREM ROAMINGOWYM

Dołożymy wszelkich starań, aby z Twojego punktu ładowania mogli swobodnie korzystać klienci spoza PL. Zajmiemy się także publikacją Twoich punktów ładowania na głównych mapach online.
 

WSPARCIE ONLINE

W przypadku jakichkolwiek usterek lub awarii, jesteśmy do Twojej dyspozycji. Wykonamy również aktualizację oprogramowania.
 

FAKTUROWANIE I AUTOMATYCZNE WPŁATY

Kierowcy samochodów z napędem elektrycznym i Partnerzy Roamingowi, płacą za usługę ładowania firmie WENAR, która następnie zajmuje się fakturowaniem. Firma WENAR dba o działanie twojego Punktu ładowania, zajmując się zarządzaniem płatnościami, doładowaniami, roamingiem, marketingiem i wsparciem dla Ciebie.
 

OPŁATA POBIERANA W PKT ŁADOWANIA SWOBODNIE USTALONA PRZEZ WŁAŚCICIELA

Opłata początkowa, opłata w oparciu o bieżące zużycie energii oraz opłata w oparciu o czas ładowania.
Platforma CLOUD



CENA SYSTEMU ZARZĄDZANIA
499 zł / netto rocznie

Jesteś zainteresowany tematyką e-mobilności w Polsce?
Pozostaw nam Twój adres e-mail, co jakiś czas otrzymasz od nas informacje dot. sytuacji w Polsce.

Biuletyn e-mobilności