Oprogramowanie zgodne z EIPA

PRZEWODNIK ŁADOWANIA

Prowadzisz pojazd z napędem elektrycznym? Ładowanie w punkcie ładowania zarządzanym przez firmę WENAR nie może być prostsze! Przeczytaj nasz krótki przewodnik ładowania.
PRZEWODNIK ŁADOWANIA
Wybierz metodę ładowania, która najbardziej odpowiada Twoim potrzebom.

Metody ładowania

  • AD HOC
  • Użytkownik
    okazjonalny
  • Karta kredytowa z aplikacją na smartfony
  • 3,99 PLN+ cena operatora
  • PRE-PAID START
  • Klient
    zarejestrowany
  • Konto przedpłacone
  • 2,20 PLN+ cena operatora
  • 100 PLN
  • 100 PLN
  • PRE-PAID PRO
  • Klient
    zarejestrowany
  • Konto przedpłacone
  • 0,00 PLN+ cena operatora
  • 22 PLN miesięcznie
  • 100 PLN
  • 100 PLN


Cena i koszty usługi ładowania

KTO OKREŚLA CENĘ ŁADOWANIA?

Ceny usługi ładowania są określane przez operatora dla pojedynczego punktu ładowania. Zaktualizowane opłaty możesz znaleźć w naszej aplikacji na smartfony lub na my.e-mob.pl

Z CZEGO SKŁADA SIĘ CENA?

Cena usługi ładowania może się składać z trzech różnych opłat:
  • Opłata początkowa: stały koszt naliczany na początku sesji ładowania, niezależnie od czasu trwania i zużycia energii;
  • Opłata naliczona na podstawie zużycia energii: koszt proporcjonalny do energii (kWh) zużytej do ładowania;
  • Opłata naliczona na podstawie czasu ładowania: koszt godzinowy obliczony od początku sesji do końca sesji.
Cena usługi ładowania jest – w większości wypadków – złożona tylko z opłaty opartej na zużyciu energii (kWh)

KOSZTY TRANSAKCJI

W zależności od użytej usługi - AD HOC lub PRE-PAID START - firma WENAR dodaje stały koszt transakcji do ceny określonej przez Operatora. W przypadku usługi PRE-PAID PRO, koszt transakcji wynosi zero (tak więc użytkownik płaci tylko cenę określoną przez Operatora punktu ładowania).

ILE W SUMIE ZAPŁACĘ?

Suma dwóch składników (cena operatora i koszt transakcji - jeśli występują) stanowi łączną cenę, którą Kierowca ponosi za pojedyncze ładowanie. Kwota ta będzie:
  • Zaksięgowana na karcie kredytowej: w przypadku usługi AD HOC dla okazjonalnych niezarejestrowanych użytkowników
  • Odliczona z kredytu przedpłaconego: w przypadku planów wielokrotnego ładowania PRE-PAID START lub PRE-PAID PRO.
Jak przekłada się ilość kW na faktyczny czas ładowania pojazdu?

Czas ładowania

Czas ładowania
01

OD CZEGO ZALEŻY CZAS ŁADOWANIA?

Czasy ładowania elektrycznego samochodu zależą od mocy (kW), w której odbywa się ładowanie; średnio pełne ładowanie wymaga następujących czasów ładowania:
  • 3,7 kW (16A 230V): 6-8 godzin
  • 7,4 kW (32A 230V): 3-4 godziny
  • 11 kW (16A 400V): 2-3 godziny
  • 22 kW (32A 400V): 1-2 godziny
  • powyżej 22 kW (szybkie ładowanie DC): 20-30 minut
02

PEŁNE ŁADOWANIE WYKONUJE SIĘ NIEZWYKLE RZADKO!

W rzeczywistości ci, którzy mają samochód z napędem elektrycznym, są przyzwyczajeni do wykonywania częściowego ładowania ("doładowań"), więc rzeczywisty czas zajęcia kolumny jest krótszy (dzieje się tak dlatego, że ktokolwiek podjedzie do kolumny, nie ma samochodu całkowicie rozładowanego i nie musi odjeżdżać całkowicie naładowanym pojazdem).
03

TO WSZYSTKO?

Moc ładowania (kW) to niejedyny czynnik, który określa czas ładowania. Pozostałe czynniki to:
  • Maksymalna moc akceptowana przez pojazd elektryczny: niektóre pojazdy akceptują maksymalnie 3,7 kW, inne 7,4 kW, a niektóre dopuszczają nawet 22 kW.
  • Rozmiar akumulatora pojazdu elektrycznego: pojazdy, które mają większą pojemność baterii, wymagają dłuższego ładowania, natomiast te o mniejszej pojemności baterii, wymagają krótszego czasu ładowania.
04

CO TO OZNACZA?

Oznacza to, iż kolumna AC Tryb 3 na 22 kW nie zawsze będzie właściwie ładować na 22 kW: w rzeczywistości zależy to od podłączonego pojazdu. Kolumna automatycznie zmniejszy moc dostarczaną, do maksymalnej mocy ładowania akceptowanej przez dany pojazd elektryczny.

Stacja o mocy 3,7 kW (16A 230V) zawsze będzie dostarczać tylko 3,7 kW do wszystkich pojazdów.
Stacja o mocy 22 kW (32A 400V) będzie dostarczać, w zależności od podłączonego pojazdu, 3,7 kW lub 7,4 kW, lub 11 kW, lub 22 kW.

Jak to działa?

 

AKTYWACJA PKT ŁADOWANIA

Wszystkie punkty ładowania w sieci firmy WENAR można aktywować za pomocą aplikacji na smartfony lub karty RFID. Okazjonalni użytkownicy (bez umowy) mogą korzystać z aplikacji na smartfona, aby płacić i aktywować każdy punkt ładowania.

Klienci, którzy aktywują plan przedpłaty, otrzymają również w ciągu kilku dni darmową Kartę RFID aktywną we wszystkich punktach naszej sieci. Alternatywnie można aktywować stacje ładowania w sieci firmy WENAR poprzez Roaming z innymi operatorami.
 

APLIKACJA NA SMARTFONY

  • Łatwa lokalizacja punktów ładowania
  • Możliwość sprawdzenia ceny w różnych punktach ładowania
  • Umożliwienie rozpoczęcia i zakończenia ładowania
  • Płatność kartą kredytową dla okazjonalnych użytkowników (bez rejestracji)
 

KARTA RFID

  • Zawsze na wyciągnięcie ręki
  • Brak konieczności posiadania smartfonu
  • Darmowa, spersonalizowana karta
  • Karta jest aktywna w całej sieci firmy WENAR
 
Możesz nadal używać swojego preferowanego Dostawcy usług ładowania do korzystania z kolumn sieci firmy WENAR.
Jak to działa?
Jesteś zainteresowany tematyką e-mobilności w Polsce?
Pozostaw nam Twój adres e-mail, co jakiś czas otrzymasz od nas informacje dot. sytuacji w Polsce.

Biuletyn e-mobilności